Dünyanın en büyük TV üreticileri arasında ortaya çıkan rekabet artıyor. Çin merkezli teknoloji firması TCL, üst düzey televizyon sevkiyatları konusunda Güney Koreli rakibi olan LG'yi geride bırakıp sektörde ikinci en büyük oyuncu haline gelmiştir. Pazar lideri olan Samsung ise hala bir numarada yer alıyor, ancak TCL'nin yükselişi belirgin bir hız kazanmış görünüyor.
Samsung, üst düzey televizyon alanında liderliğini sürdürse de, pazar payında bir azalma yaşandı. 2023 yılında yüzde 41 olan pazardaki payı, 2024 yılında yüzde 29’a geriledi. Yine de, Samsung ise yine TCL'nin 9 puan önünde bulunmaktadır.Premium TV pazarında büyümeden sadece TCL değil, diğer bir Çinli üretici Hisense de yararlandı ve pazardaki payını da yüzde 10’dan yüzde 16’ya çıkararak önemli bir artış sağladı.Geleneksel olarak OLED ile üst düzey üretilen LED paneller premium TV kategorisi arasında yer alırken, üreticiler pazardaki stratejileriyle bu segmenti genişletme çabası içindeler.
Counterpoint Research, QDMiniLED, QDLCD, NanoCell, LCD 8K, QDOLED, WOLED ve MicroLED teknolojileri premium kategoride değerlendirmektedir. Bu segment, 2024’ün son çeyrek diliminde yılık oranda yüzde 51 oranında büyüyerek rekor bir seviyeye ulaşmıştır. MiniLED LCD televizyonlar ise özellikle ilgi görmekte. Counterpoint verilerinde bu tür cihazların satışları, yıllık yüzde 170’in üstünde bir artış göstermekte.
"TCL güçlü bir büyüme gösteriyor"
Counterpoint Research tarafından hazırlanan rapora göre, TCL, 2024 yılının dördüncü çeyreğinde üst düzey televizyon sevkiyatlarını yıllık baz üzerinden iki katından daha fazla artırarak pazardaki payını yüzde 20’ye çıkarmıştır. Aynı zamanda, LG’nin pazar payı yüzde 19’a düştü. 2023 yılının dördüncü çeyrek diliminde ise, LG’nin payı yüzde 26 iken, TCL sadece yüzde 12 seviyelerinde bulunuyordu.
